dijous, 7 de febrer del 2013

Cursa Nocturna de Rocacorba (2/02/2013)

Arribem a Canet d'Adri a les 16:30. Durant el viatge em pogut anar contemplant en tot moment les antenes de Rocacorba on aquest vespre hi recorrerem 25 km i un desnivell positiu de 1200 metres. En aquesta cursa correré com a equip amb en Nil Domenech.

Ens col·loquem a la línia de sortida amb els frontals posats juntament amb 300 corredors. Comencem a córrer els primers km per una carretera a un ritme alt que ens permet agafar bones posicions. Tot seguit entrem a una pista bastant enfangada i això provoca que hàgim de variar el ritme i que correm amb alguns grams de més als peus. Al km 5 arribem a l'Espai Dorotea i aprofitem per beure en el primer avituallament.

A partir d'ara ens esperen 450 metres de desnivell positiu fins a les Antenes de Baix. Pugem a un bon ritme per un corriol molt brut i amb talls de fang que dificulten la pujada, tot i això ens plantem a les Antenes de Baix als 56 minuts. Ens prenem un gel i entrem a un corriol preciós on ens enganxem amb un grup i baixem volant.

Arriba la part més dura de la carrera, última pujada dura fins a la cresta que ens portarà al cim de Rocacorba. Agafem un bon ritme caminant i trotem quan la pendent és poc pronunciada. Arribem d'alt la cresta cansats però amb energia emprenem els 2 km de cresta. Ens acompanya una pluja d'aigua-neu que fa que les vistes siguin el doble d'espectaculars!!

Ja som al descens, en Nil ha patit algunes rampes i jo tinc les cames cansades però sabem que hem de volar a la baixada ja que és un corriol tècnic i molt ràpid com els que ens agraden. En 25 minuts ens plantem a l'Espai Dorotea. Ens esperen els últims 5 km bastant planers però les cames ja estan molt cansades. Lluitem i resistim com podem fins arribar a la carretera i allà gastem l'últim “cartutxo” i ens posem a córrer a 3:50 min/km!! estirant-nos l'un amb l'altre.

Creuem la línia de meta amb un temps de 2 h 38 min molt contents d'haver gaudit d'una gran carrera i d'haver-ho donat tot. En Nil aprofita per fer-se un massatge a mans de la Naila Jornet (Tot un luxe) i jo faig uns estiraments. Acabem el vespre amb una 3era posició per equips i una 20a posició a la general. Bona cursa, bona organització i molt recomanable per fer.